Forum dyskusyjne

Zaloguj się

Zarejestruj nowe konto

Udostępnij:

Rozbudowa sieci tramwajowej w Sosnowcu

Kategoria: Komunikacja publiczna

UM Sosnowiec
Zapraszamy do czynnego udziału w dyskusji. Państwa opinia i uwagi mogą mieć znaczący wpływ na kształt konsultacji organizowanych w naszym mieście.
Tomasz Szymonowicz, 02/10/2015 11:03:56
UM Sosnowiec
Uwaga! Aktywacja konta po rejestracji następuje do 24h.
Michał Mercik, 02/10/2015 16:54:54
Zaproponowaną trasę I etapu wzdłuż ulic Białostockiej i Paderewskiego, uważam za niewłaściwą. Zniszczony zostanie jedyny teren zielony na osiedlu jaki jest między ulicami Lenartowicza oraz Białostocką a także wzdłuż ogródków działkowych. Poprowadzenie trasy wzdłuż ulicy Braci Miroszewskich do ronda na skrzyżowaniu z ul. Marszałka E. Rydza-Śmigłego i dalej prosto ul. 11-Listopada dałoby znaczne oszczędności ze względu na krótszy przebieg trasy I etapu a co najważniejsze, linia byłaby dostępna dla mieszkańców bloków po obydwu stronach ul. Braci Miroszewskich. Tym bardziej, że jest to główna arteria komunikacyjny i należy z niej skorzystać a nie wcinać się w środek osiedla. W mojej opinii propozycja zmiany trasy i skomunikowanie linii 15 z Dąbrową Górniczą jest praktyczniejsze i korzystniejsze z ekonomicznego punktu widzenia. Proszę pamiętać, że liczba mieszkańców Zagórza drastycznie zmalała i może okazać się, że linia będzie niedochodowa.
Krzysztof Grzanka, 02/10/2015 23:08:46
W zarządzeniu nr 971 z dnia 1 października 2015 $ 10 pkt 2 pisze Ankieta dotycząca rozbudowy sieci tramwajowe nr 15 do Zagórza i Dańdówki znajduje się w złączniku nr 3. tylko gdzie ten załącznik można znaleźć ??
Stanisław Marian Siewert, 03/10/2015 11:07:29
Gdyby poprowadzić linię nr 15 tylko ul Braci Miroszewskich to w ogóle nie ma sensu rozpoczynać tej inwestycji ponieważ budowa 2 przystanków nie ma sensu. Natomiast poprowadzenie tej linii proponowanym przebiegiem ma sens gdyż na odcinku 10,5 km najprawdopodobniej powstanie 6 przystanków w pierwszym etapie. A jeśli chodzi o tereny zielone to już podczas projektowania osiedli na zagórzu był w tej lokalizacji przewidziany tramwaj wiec nie ma o co kruszyć kopii, same chaszcze i tym podobne samosiejki. Jak już robić inwestycje to z głową a nie wydać kasę na coś co w ogóle nie potrzebne. Tak wiec reasumując proponowane przedłużenie linii przez urząd jest całkowicie uzasadnione !
Stanisław Marian Siewert, 03/10/2015 11:57:02
1. Rejon Zagórza jest dobre skomunikowany z innymi dzielnicowi Sosnowca, a zwłaszcza z centrum Sosnowca. Rozwiązywanie problemu, ktorego nie ma poprzez wydanie tak dużych środkow finansowych, nie ma ma uzasadnienia ekonomicznego.2. Wkład własny wynoszący 70 mln zł. to pieniadze, ktore można wydać na inne, o wiele ważniejsze ze spolecznego punktu widzenia, cele. Sosnowiec nie jest bogatym miastem i nieprzemyslane wydatkowanie tak znaczących środków finansowych nie ma racjonalnego uzasadnienia.3. Zwolennicy projektu przytaczają zwykle trzy zasadnicze argumenty: przedłużenie 15 było planowane od dawna, tramwaje to ekologiczny środek transportu, tramwaj porusza się szybciej omijając korki uliczne. Argument historyczny jest w dużym stopniu kontrargumentem - od lat 80-tych znacząco poprawił się system komunikacji autobusowej, nie mówiąc o znaczącym spadku liczby użytkowników komunikachi publicznej, co widać zresztą na przykładzie zmodernizowanego odcinka 15. Argument ekologiczny również jest coraz mniej przekonujący w związku z coraz bardziej wyśrubowanymi normami, które muszą spełniać autobusy. Argument komunikacyjny dotyczy w zasadzie tylko połączenia między Sosnowcem a Katowicami, gdzie w godzinach szczytu rzeczywiście tworzą się korki. Ale awaria tramwaju powoduje zablokowanie linii na wiele godzin.4. Istnieje wiele argumentów przeciw. Koszty budowy, a przede wszystkim eksploatacji linii tramwajowych sa o wiele wyższe niż autobusowych. Po torach tramwajowych mogą poruszać się wyłącznie tramwaje - drogami, po których jeżdżą autobusy poriszają się też inne pojazdy. Zmiana przebiegu linii tramwajowej jest praktycznie niemożliwa w przeciwieństwie do przebiegu linii autobusowej.5. Linie tramwajowe zlokalizowane na pasach zieleni pomiędzy dwoma jezdniami, a tak byłoby w przypadku odcinków biegnących ulicami Rydza Śmigłego i 11 Listopada, to rozwiązanie skrajnie nieprzyjazne dla osób niepełnosprawnych. Widać to wyraźnie na zmodernizowanym odcinku 15 biegnących pośrodku ulicy 3 Maja - mimo nowoczesnych, niskopodłogowych pojazdów tramwajowych, osoba poruszająca sie o kulach lub na wózku inwalidzkim praktycznie nie ma szans na dotarcie do przystanku. W przypadku przystankow komunikacji autobusowej nie ma z tym większego problemu.
Karol Winiarski, 04/10/2015 16:49:20
Mieszkam w pobliżu linii nr 15 na osiedlu Zamkowa. W godzinach popołudniowych i wieczornych w pięknych, długich tramwajach praktycznie nie ma pasażerów, a w ciągu dnia jest niewiele lepiej. Jeśli chodzi o argument ekologiczny, to za 190 milionów można kupić kilkanaście autobusów elektrycznych, które są o wiele bardziej dyspozycyjne jak chodzi o możliwości zmiany trasy.
Marek Olesiński, 05/10/2015 11:41:17
Rejon Zagórza, konkretnie wzdłuż Białostockiej i Lenartowicza to pas skromnej ale jednak zieleni, gdzie bawią się dzieci. Puszczenie tam nitki tramwajowej wg mojej opinii jest szczytem głupoty. Dodam, że Zagórze ma naprawdę dobre połączenia zarówno z centrum Sosnowca jak i również z miastami ościennymi. Zdecydowanie mówię NIE tej inwestycji, która nie przyniesie korzyści zarówno mieszkańcom Zagórza jak i firmie inwestującej. Chyba że ktoś zamierza kręcić niezłe lody na tym tzw. dofinansowaniu z Unii.
Janusz Polański, 05/10/2015 16:59:07
Nie woźmy powietrza, Zagórze ma spore możliwości komunikacyjne w każdym kierunku. Jestem przeciw!!!
Tomek Nowak, 06/10/2015 10:58:53
Uważam, że linia 15 nie powinna być przedłużana. W zamian można wyremontować drogi, np. ulicę Blachnickiego, która jest w fatalnym stanie.
Włodzimierz Mendrek, 06/10/2015 12:01:14
Jestem za tą inwestycją,uważam że jest to pierwszy sposób uporządkowania największegoosiedla w woj.śląskim.Dziś takie miasta jak Kraków,Poznań,Warszawa,Gdańsk(trójmiasto)można powiedzieć "zabijają" o takie inwestcjeprzedłużają linie tramwajowe do odległych dzielnic ,osiedli,Katowice wręcz chcą przystapićdo projektu z tych niemożliwych do zrealizowania budowy linii tramwaj.do dzielnic południowy-ch i pewnie im się to uda (choć poprzedni prezydent mówił że to niemożliwe).a my mając wszystko na tacy, mówimy że może nie.Przecież jedyny sens podniesienia atracyjności linii 15 to jest wyjście z dołu napowierzchnięw przestrzeń między ul.Lenartowicza a Białostocką jak to było nawet planowane przed 35lat,mówienie o zniszczeniu placu zabaw jest gruba przesadą,tramwaj może zabrać pas 5-6metrów ,zostanie jeszcze i na place zabaw i wybiegi dla psów oby tylko nie jak terazbezkarne ,jak niektórzy myślą,tak samo wszystko to można sensownie zazielenić a nawet zostawić niektóre samosiejki.Byłaby to również okazja do wyremontowania alejki parkowej zwiększą ilością ławek i lamp i przejść porzecznych.To trzeba się wczuć w tych co mieszkająw srodkowych numerach ul.białostockej,na rogu ul.koszalińskiej i gwiezdnej jak całe życie mają blisko do autubusów,a co będzie najbardziej ekologiczne w przyszłości.Ta inwestycja to nie tylko próba udogodnienia transportu publicznego ,to zmiana wyglądu całego osiedla,to wręcz strategiczna decyzja na przyszłość ,to między innymi po to żeby Sosnowiec i osiedlatak szybko się nie wyludniały,to okazja pozbycia się slumskowatości tych osiedli i nabrania normalnego wyglądu,każda próba lepszego skomunikowania z centrum poprawia to,podnosi atracyjność tych osiedli i mieszkań,dobrze o tym wiedzą w tych w.w.miastach.Chodzi o to żeby w przeszłości nie paliły śię tylko pojedyncze światełka w w naszych blokach,a osiedla wyglądały jak te rewitalizowane w Niemczech.Dzisiaj każdy prawie jeżdzi własnym samochodem ,do urzędów ,do centrum ale w niedalekiej przyszłości centra miast będą się zamykać na samochody, zresztą robić to zaczynają już dziś,drożeją parkingi,w Sosnowcu zresztą teraz w godz.pracy trudnozaparkować,a jak już to daleko od centrum.urzędów a dojdą jeszcze wymogi klasy spalin,więc widać jak ważna jest każda próba poprawy skomunikowania.Ten projekt nabiera wręcz kapitalnego znaczenia w kontekście budowy ZagłębiowskiegoCentrum Sportu (miedzy zagórzem a środulą), rondo JPII po rozbudowie i poł.z Dańdówkąotwiera połączenie z Mysłowicami, w kolejnym ewentulnym porojękcie może być w/g mniewyjściowym punktem budowy linii tramwajowej w kierunku Dąbrowy Górniczej wzdłuż ul.Braci Mieroszewskich, w końcu kibice muszą skądś przjeżdzać,a my zyskamy poł.szybkie do aqua parku,sil,esia expo,hotel budowany w D.G.też zyska
Tadeusz Lembowicz, 06/10/2015 13:20:03
Jestem za rozbudową linii tramwajowej nr. 15. Biorąc pod uwagę planowaną budowę Zagłębiowskiego Parku Sportowego jeszcze lepsze skomunikowanie Środuli z pozostałymi dzielnicami jest ważne. Ze Środuli na Dańdówkę bezpośrednim połączeniem ciężko się dostać. Być może otworzy to w przyszłości możliwość przedłużenia tej linii aż do Dąbrowy Górniczej co było by bardzo atrakcyjne.
Bartosz Ostrowski, 06/10/2015 13:40:10
Gratuluję pomysłu!!!! Kolejne połączenie ogródków działkowych (tych przy ul Paderewskiego) z centrum Sosnowca!!!! przecież tamtendy nie jeździ żaden autobus :-( a zwłąszcza z lub do zajezdni !!! Panie i Panowie radni zastanówcie się kto Was wybiera i w jakim celu , bo tak poprzednia władza jak i obecnie miłościwie Nam Panujący myślą kategorjami trochę mało ekonomicznymi.... wydawać kasę potrafi nawet dziecko , ale wydawać rozsądnie to już wyższa szkoła jazdy TRAMWAJEM. Może lepiej pomyśleć o modernizacji pozostałych odcinków lini tramwajowych łączących wschodnie dzielnice z centru Naszego miasta , bo te pamiętają bardzo dobrze czasy kiedy malowało się trawę na zielono na przyjazd Pierwszego z KC.Reasumując jestem PRZECIW
Adam Bagiński, 06/10/2015 20:23:08
Po co nam ten tramwaj? Po co ładować 70 milionów w projekt, z którego korzystać będzie tylko nieliczna grupa. W rezultacie niewielkiego zainteresowania przejazdami na tym odcinku, ilość kursów będzie zmniejszana i tramwaje będą jeździć rzadko. Może lepiej dołożyć kilka kursów autobusów, celem lepszego skomunikowania początkowych numerów Białostockiej, Lenartowicza, niż prowadzić tak dużą inwestycję.Za tą kasę można na całym Zagórzu zrewitalizować tereny zielone, wyremontować najgorsze chodniki, ustawić kosze na śmieci itp. Można zbudować parkingi pod blokami, gdyż teraz musimy niszczyć trawniki parkując na nich. Jest mnóstwo potrzeb na tym osiedlu - ostatnią jest tramwaj. Teren między ulicami Lenartowicza i Białostocką może stać bardzo ciekawym i pięknym terenem do odpoczynku i zabawy, uprawiania sportów. Pewnie w postaci parku, teren ten lepiej posłuży mieszkańcom niż tory go rozpruwające. Sądzę że nie tramwaj podniesie atrakcyjność osiedla a proste chodniki, czystość, place zabaw, boiska i siłownie pod chmurką, bezpieczeństwo mieszkańców itp. NIE CHCEMY 15-tki przed oknami. Chcemy zieleni, pięknego parku, i spokoju po pracy, czy na emeryturze.
Piotr Leszczyński, 07/10/2015 10:45:06
Jestem przeciwna tej inwestycji. Zagórze jest bardzo dobrze skomunikowaną dzielnicą Sosnowca. Linie autobusowe KZK i prywatne w pełni zabezpieczają potrzeby mieszkańców. Poza tym osiedle mieszkaniowe to miejsce odpoczynku jego mieszkańców. Po pracy każdy chętnie odpoczywa w ciszy i spokoju, a nie pragnie dodatkowego hałasu ( tramwaju), który dla ludzi mieszkających przy głównych drogach i tak już jest wielki. Lepiej te pieniądze wydać na nowe chodniki, bo na obecnych pamiętających lata 80-te można nogi połamać( np. osiedle Kisielewskiego). Zagospodarować tereny zielone, ławki, place zabaw dla dzieci , obiekty rekreacji dla młodzieży i dorosłych, ścieżki rowerowe ( których Dąbrowie Górniczej można pozazdrościć), parkingi dla samochodów (te które istnieją to kropla w morzu potrzeb).Chcemy czystych zielonych terenów w tej betonowej sypialni a nie dodatkowego hałasu. Osoby z którymi rozmawiałam na ten temat w pełni popierają moje zdanie.Co do połączenia Środuli z Dańdówką to zawsze można stworzyć nową linie autobusową.NIE CHCEMY TRAMWAJU POD OKNAMI !!!!!!
Małgorzata Jasik, 07/10/2015 14:37:51
Witam,Kilka kwestii. Projekt tej linii tramwajowej jest już od dawna gotowy, szkoda byłoby marnować pieniądze rezygnując z budowy. Etap II zakłada też połączenie z Dańdówką - to też warto wziąć pod uwagę, gdyż umożliwi to stworzenie nowych połączeń tramwajowych (linii, tras) mających wpływ na komunikację w dużej części miasta. Obecnie komunikacja miejska na Zagórzu jest słaba, a osoby, które twierdzą inaczej, wg mnie nie wiedzą co to znaczy dobra komunikacja :) . Kilka linii autobusowych z taktem raz na pół godziny (a poza szczytem co 1h), jeżdżących "stadami" nie tworzy dobrej komunikacji. Wyjątkiem jest 815 jeżdżący od pewnego czasu po południu co 20 minut, ale to za mało. Tramwaj jeździłby zapewne równo co 15 minut, tak jak większość innych linii (choć taka częstotliwość też nie jest rewelacyjna). No i czas przejazdu - niby korków nie ma, ale czy czas przejazdu ok. 20 minut z osiedla do centrum Sosnowca jest satysfakcjonujący? W porównaniu z samochodem? Natomiast pytanie teraz, ile minut jechałoby się tramwajem, np. z pętli do Dworca PKP, zakładając oczywiście pełny priorytet na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną (w przeciwnym wypadku nie ma w ogóle o czym mówić). Tego nie przedstawiono, wobec tego trudno się odnieść do omawianego tematu - za mało szczegółów. Odpowiem więc: TAK, jestem za budową tramwaju, ALE tylko w przypadku, jeśli skróci on obecny czas przejazdu autobusami (włączając w to linię 815) i zapewni większą częstotliwość kursowania niż obecnie autobusy. Pozdrawiam.
Piotr Sztela, 07/10/2015 20:14:01
Temat nalezy postrzegac bardziej globalnie. Same poprowadzenie lini tramwajowej nie zmieni jakosci osiedla / dzielnicy. Calosc powinna miec zamysl - masterplanu dla calej tej dzielnicy. Takie cos nie zostalo przedstawione. Blednym jest planowanie pojedynczych zagadnien w stylu - "a tu puscimy trakcje tramwajowa - niech sie dzieje wola Boza". Jesli taka linia miala by przebiegac przez srodek osiedla to nalezalo by to wkomponowac wraz z buforem dzwiekowym, bynajmniej nie w postaci ekranow akustycznych w tej formie jaka znamy przy nowo budowanych drogach. Calosc mogla by uzyskac naturalny bufor - umiejetnego uksztaltowania terenu wraz z buforem naturalnym w formie parku. Taki projekt niestety nie zostal przedstawiony. Mysli sie wybiorczo a nie globalnie. Jeden ze wczesniejszych wpisow odwoluje sie do rewitalizacji miast niemieckich w landach wschodnich do ktorych doszlo pod koniec lat '90. Tam wlasnie planowanie zaczynalo sie od masterplanu dla calosci przestrzeni wraz ze statystykami rozwoju regionu. Kolejnym krokiem jest sukcesywna realizacja wybranych zaganien. Az po rewitalizacje samych blokowisk - czyli od skali urbanistycznej po skale architektoniczna. Przedstawiony plan jest wyrwany z kontekstu i mogl by stanowic jedynie jakis ulamek calosci przedsiewziecia. Niestety w takiej formie powinien zostac najpozniej odrzucony w fazie skladania wniosku o dofinansowanie inwestycji. Miasto przez bledna polityke przeprowadzilo sie do galerii handlowych, problem ten dotyczy jednak calej aglomeracji slaskiej. Wydawanie coraz to nowych zezwolen na budowe centrum handlowych pokazuje brak myslenia globalnego dla regionu.
Bartek Grzanka, 07/10/2015 20:18:05
W czasie kiedy wszystkie miasta myślą o rekultywacji i rozwoju terenów zielonych oraz rekreacyjnych ten pomysł jest archaiczny. To, ze kiedyś w czasie powstawania i rozwoju osiedli w Zagórzu powstał projekt przeprowadzenia linii tramwajowej wzdłuż ul. Białostockiej nie oznacza, że musi być teraz wdrożony. Inne czasy, inne realia. MIESZKAŃCY ZAGÓRZA POWALCZMY O PARK I TERENY ZIELONE W NASZEJ DZIELNICY!!! Teraz żeby pospacerować po parku musimy iść na Środulę albo do Kazimierza. A pieniądze można wydać na wiele innych, bardziej rozsądnych sposobów, np. rekultywacja niegdyś bardzo popularnego "Balatonu". Teren pomiędzy ul. Lenartowicza i Białostocką może być zagospodarowany na wiele innych sposobów, tak aby służył wypoczynkowi i rekreacji w tym wielkim blokowisku jakim jest Zagórze. Na głowę bije nas w tym Dąbrowa Górnicza, która już stała się miastem o wiele bardziej przyjaznym Obywatelom niż Sosnowiec.
Tomasz Pałys, 07/10/2015 21:36:05
Wydaje mi się że inwestycja jest chwili obecnej zbędna, komunikacja w dzielnicy Zagórze jest na dobrym poziomie, uważam że te pieniądze warto by zainwestować w ściągniecie inwestorów tak aby powstały w Sosnowcu zakłady pracy, w rozbudowę strefy ekonomicznej, ponieważ jak nie będzie pracy to Sosnowiec zacznie się wyludniać.
Krzysztof Waluch, 07/10/2015 21:47:16
Dzisiaj komunikacja autobusowa w Zagórzu jest bardzo dobra. Coraz więcej osób jeździ też samochodami. Jeśli chcemy w przyszłości mieć czystsze powietrze powinniśmy częściej jeździć zamiast autobusem lub samochodem nowoczesnym tramwajem, który w krótkim czasie zawiezie nas tam, gdzie chcemy. Myślę, że linia tramwajowa 15-tki powinna być przedłużona. Dobrze byłoby, gdyby pomysłodawcy zachęcili mieszkańców do korzystania z tej linii przedstawiając symulację rozkładu jazdy.
Krystyna Misiak, 07/10/2015 22:43:01
Czy jest jakiś limit wprowadzonych znaków? Otrzymuję komunikat o konieczności sprawdzenia treści i unikania wulgaryzmów - dlaczego, skoro takich nie użyłem?
Damian Przybyła, 08/10/2015 11:58:34
UM Sosnowiec
Proszę spróbować jeszcze raz. Limitu znaków nie ma, a wulgaryzmy są blokowane automatycznie. Jeśli problem będzie się powtarzał proszę o wiadomość na adres konsultacje@um.sosnowiec.pl
Michał Mercik, 08/10/2015 15:54:49
Uważam, że te pieniądze można przeznaczyć na inne cele, Zagórze jest dobrze skomunikowane
Konrad Cencek, 08/10/2015 16:15:30
Uważam, że projekt przedłużenia linii tramwajowej nr 15 wgłąb Zagórza jest jak najbardziej słuszny. Linia tramwajowa nr 15 łącząca jest jedną z tych możliwości, która umozliwiłaby szybkie połączenie komunikacyjne Zagórza i Centrum miasta. W swym obecnym kształcie linia nie wykorzystuje nawet połowy swojego potencjału.
Michał Drzazga, 08/10/2015 18:29:12
Jestem za inwestycja!!! To jedyny sposób na poprawę atrakcyjności naszego osiedla.
Grzegorz Sobański, 08/10/2015 20:40:05
@Michał Mercik - niestety nadal nie działa mimo braku użycia wulgaryzmów. Chyba, że moja definicja słów obraźliwych jest inna od tej umieszczonej w kodzie sprawdzającym wypowiedzi.Jeśli uda mi się odtworzyć moją wypowiedź - wyślę ją na wskazany adres celem weryfikacji.A wracając do tematu: widać, że wypowiada się radny z innej dzielnicy (w której też tramwaje jeżdżą) przytaczając co najmniej dziwne argumenty. Wypowiadają się mieszkańcy bloków, którzy boją się tramwaju, który tylko widzieli. Sami pewnie wolą jeździć "nowoczesnymi autobusami" i rano ochoczo wsiadają do "D", "P-Z" itp proekologicznych autobusów mówiąc jak dobrze im z autobusami. Autobusami, które stoją na każdych światłach. Policzcie ile sygnalizacji zalicza "przyspieszony" 815 w drodze z Paderewskiego do centrum. Sześć skrzyżowań z sygnalizacją, do tego kilka bez sygnalizacji na których autobus nie ma pierwszeństwa. A tramwaj w obecnym kształcie? Wydzielone torowisko na całej trasie i jedne światła, obsługując wszystkie przystanki po drodze.Na koniec wypowiadają się osoby, które widzą sens w różnorodności transportu zbiorowego i wiedzą, że nowoczesne tramwaje to pojazdy ciche, ekologiczne i w ogólnym rozrachunku dużo tańsze w eksploatacji niż autobusy (tak, panie Winiarski). Że to transport szynowy powinien być kręgosłupem komunikacji miejskiej (tramwaj i pociąg) a autobusy powinny być uzupełnieniem.Mam tylko nadzieję, że argumenty osiedlowych malkontentów, którym miasto chce zrobić krzywdę budując linię tramwajową, remontując przy tym drogi, chodniki, tworząc uporządkowany teren zielony nie przeważą szali i linia tramwajowa powstanie z pożytkiem dla WSZYSTKICH mieszkańców Sosnowca. Tej szansy nie można zaprzepaścić, drugiej takiej nie będzie.A do tych wszystkich, którzy myślą, że te pieniądze można inaczej wydać, remontując drogę czy chodnik - poczytajcie o Budżecie Obywatelskim Sosnowca, jeszcze może uda wam się zagłosować i coś zmienić w swoim otoczeniu!
Damian Przybyła, 09/10/2015 10:23:59
UM Sosnowiec
W związku z sygnałami, że nie wszystkie listy wraz ankietami dot. konsultacji społecznych dotarły do każdej skrzynki pocztowej w odpowiednim czasie, postanowiliśmy przedłużyć konsultacje społeczne o 4 dni, czyli do 13 października (z wtorkiem włącznie). Prosimy również zwracać uwagę, że nasze materiały informacyjne mogą być pomieszane w skrzynkach pocztowych z materiałami reklamowymi. Podkreślamy, że każdy może wypowiedzieć się w konsultacjach społecznych dot. rozbudowy sieci tramwajowej w Sosnowcu na pięć różnych sposobów, m.in. na niniejszym forum.
Michał Mercik, 09/10/2015 12:52:38
Uważam,że projekt rozbudowy sieci tramwajowej w Sosnowcu linii tramwajowej nr.15,jest słuszny.Popieram w całości. Jarosz Henryka
Henryka Jarosz, 09/10/2015 21:05:57
Co do pierwszego etapu to mam wątpliwości czy pieniądze nie będą wydane na marne. Po pierwsze mieszkańcy z okolic ronda u zbiegu ul. Zaruskiego, 11-go Listopada, Braci Miroszewskich i Rydza-Śmigłego jadąc do Centrum lub do Katowic nie wsiądą w 15 bo nikt nie chce jeździć na około.
Tomasz Kantor, 12/10/2015 17:34:42
Po drugie część trasy biegnąca al. Paderewskiego obejmie swoim zasięgiem tylko bloki przylegające do ulicy reszta skorzysta z komunikacji od strony ul. Braci Miroszewskich z tego samego powodu co w pkt wyżej i z powodu większego wyboru linii autobusowych i busów. Po trzecie po co nam jakaś pętla na rondzie u zbiegu ul. Zaruskiego, 11-go Listopada, Braci Miroszewskich i Rydza-Śmigłego Co do centrów przesiadkowych zasadniczo nie widzę powodów dlaczego w tych lokalizacjach by nie miały powstać takie obiekty bez dobudowy kolejnego odcinka linii tramwajowych Niektórzy mówią że odmieni to wygląd miasta. Spalarnia śmieci w centrum miasta też odmieni jego wygląd. Raczej zastanówmy się jaki jest główny cel tej inwestycji i zostanie on zrealizowany. "Pietnastka" jest pusta bo jej trasa nie prowadzi przez środek osiedli (np. Środula, Sielec i Zagórze też)
Tomasz Kantor, 12/10/2015 17:37:54
A 70 milionów plus fundusze europejskie lub inne można wydać na poprawę szlaków komunikacyjnych (w tym budowę nowych dróg) w miejscach gdzie jest to bardziej celowe np.: budowa połączenia Dańdówki z trasą S1, budowa nowego i krótszego połączenia między Zagórzem a Kazimierzem,
Tomasz Kantor, 12/10/2015 17:39:32
Wszystko ma swoje dobre i złe strony, generalnie jestem za rozbudową gdyż nie każdy przemieszcza się na co dzień samochodem i dla ludzi podróżujących komunikacją miejską zawsze będzie to dodatkowe udogodnienie (zakładam, że rozkład będzie sensowny), martwi mnie natomiast hałas jaki emitują tramwaje, szczególnie stare i jeżdżące po nieremontowanych torowiskach. Sam doświadczam takiej sytuacji w pobliżu linii nr 27 (Klimontów) tramwaj który jedzie po starym wiadukcie kolejowym (obok ogródków działkowych) wydaje niesamowity hałas, nie ma możliwości aby spać przy otwartym oknie, generalnie jest bardzo, bardzo głośno. Teraz gdy rozbudowana linia będzie nowa oraz jeżdżące po niej tramwaje również będą nowoczesne takiego problemu zapewne nie będzie lecz należy pamiętać, że kiedyś zarówno linia jaki i tramwaje się postarzeją taki problem może się pojawić ... i tego się obawiam najbardziej.
Mariusz Kędziak, 13/10/2015 11:11:54
KOMUNIKAT:Trwa przygotowywanie raportu z przeprowadzonych konsultacji społecznych. Jutro podamy szczegółowe wyniki głosowania mieszkańców wg dzielnic i wieku.Jednocześnie informujemy, że przewidujemy jeszcze szereg spotkań z mieszkańcami na temat inwestycji dot. rozbudowy linii tramwajowych w Sosnowcu. Dziękujemy za dotychczasowy udział w konsultacjach społecznych i zapraszamy do kolejnych. Już w przyszłym tygodniu ogłaszamy konsultacje społeczne ws. miejskiego programu ,,Lokal na Kulturę". Pozdrawiamy
Michał Mercik, 20/10/2015 15:10:55

Dołącz do dyskusji Powrót do konsultacji

Wymagane logowanie

Nie posiadasz jeszcze konta w serwisie? Zarejestruj się.


E-mail: Hasło:

Zaloguj