Zmiany planu dla różnych części miasta
Data rozpoczęcia: 15/10/2025, data zakończenia: 12/11/2025
Tematyka: Plan zagospodarowania przestrzennego, autor konsultacji: Prezydent Miasta Sosnowca
Koordynator konsultacji:
Wydział Planowania Przestrzennego
Zmiany planu dla różnych części miasta (1 odpowiedzi)
OGŁOSZENIE
Prezydenta Miasta Sosnowca
o przystąpieniu do sporządzenia:
zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Sosnowca:
1. dla obszaru Zagórza w rejonie ulic: S1, Teofila Lenartowicza, Braci Mieroszewskich, Romana Dmowskiego oraz dla obszaru położonego w rejonie ulic Teofila Lenartowicza i Ignacego Paderewskiego, zatwierdzonego uchwałą nr 693/XXXIX/2021 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 25 marca 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2021.2405), wraz ze zmianą przyjętą uchwałą nr 975/LXI/2022 z dnia 13 lipca 2022 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2022.5173),
2. dla terenu zlokalizowanego w rejonie DK94 i ulicy Piotrkowskiej, zatwierdzonego uchwałą nr 458/XXXVI/2016 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 27 października 2016 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2016.5723),
3. dla obszaru położonego w rejonie ulic: Gabriela Narutowicza, Kombajnistów i 3 Maja, zatwierdzonego uchwałą nr 589/XLV/2017 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 27 kwietnia 2017 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2017.3033), wraz ze zmianami przyjętymi: uchwałą nr 261/XIV/2019 z dnia 29 sierpnia 2019 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2019.6109), uchwałą nr 368/XX/2019 z dnia 18 grudnia 2019 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2020.235), uchwałą nr 1061/LXVII/2022 z dnia 24 listopada 2022 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2022.7891),
4. dla obszaru ograniczonego ulicami: Stanisława Mikołajczyka, Jamesa Watta, Wojska Polskiego i torami kolejowymi, zatwierdzonego uchwałą nr 796/XLVII/2021 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 30 września 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2021.6558),
5. dla obszaru położonego w rejonie ul. gen. Mariusza Zaruskiego, zatwierdzonego uchwałą nr 821/LIX/2018 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 22 lutego 2018 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2018.1459), wraz ze zmianami przyjętymi: uchwałą nr 898/LIV/2022 z dnia 24 lutego 2022 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2022.1463), uchwałą nr 974/LXI/2022 z dnia 13 lipca 2022 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2022.5172), uchwałą nr 172/X/2025 z dnia 30 stycznia 2025 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2025.957),
6. dla obszaru położonego w rejonie wschodniej obwodnicy GOP, ul. Aleksandra Fredry, ul. Kopalni Węgla Kamiennego Kazimierz-Juliusz, zatwierdzonego uchwałą nr 76/IV/2019 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 31 stycznia 2019 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2019.1330),
7. dla obszaru położonego w rejonie ulicy marsz. Józefa Piłsudskiego – południe, zatwierdzonego uchwałą nr 327/XXIX/2016 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 31 marca 2016 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2016.2194), wraz ze zmianami przyjętymi: uchwałą nr 437/XXXV/2016 z dnia 29 września 2016 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2016.5084), uchwałą nr 261/XIV/2019 z dnia 29 sierpnia 2019 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2019.6109), uchwałą nr 397/XXI/2020 z dnia 30 stycznia 2020 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2020.1334),
8. dla obszaru ograniczonego drogami DK86 i DK94, ulicami Krzysztofa Kamila Baczyńskiego i Będzińską oraz granicami administracyjnymi miast Będzin i Czeladź, zatwierdzonego uchwałą nr 798/XLVII/2021 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 30 września 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2021.6477),
9. zmiany miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Sosnowca dla terenu obejmującego obszar „Środula-Północ”, zatwierdzonego uchwałą nr 233/XIX/03 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 18 grudnia 2003 r. (Dz. Urz. Woj. Sla 2004.8.312),
w części tekstowej w zakresie lokalizacji instalacji odnawialnych źródeł energii innych niż elektrownie wiatrowe – z zastosowaniem postępowania uproszczonego
Na podstawie art. 27b ust. 4 pkt. 1 oraz art. 8h ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 1130 z późn. zm.)
zawiadamiam o podjęciu przez Radę Miejską w Sosnowcu
Uchwały nr 294/XVIII/2025 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 25 września 2025 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Sosnowca, wymienionych wyżej w punktach od 1 do 9.
z up. Prezydenta Miasta
ZASTĘPCA PREZYDENTA
/ - / Jeremiasz Świerzawski
Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z wymaganiami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej: RODO.
1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Sosnowca. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Sosnowcu z siedzibą przy Al. Zwycięstwa 20.
2. Z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Prezydenta Miasta Sosnowca można skontaktować się w sprawie ochrony danych osobowych pod adresem e-mail: iod@um.sosnowiec.pl.
3. Administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu spełnienia obowiązków wynikających z art. 11 oraz 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie sporządzania dokumentów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w tym rozpatrzenia wniosków, rozpatrzenia uwag, sporządzenia dokumentacji prac planistycznych itp.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Jeżeli dane nie zostaną podane wniosek lub uwaga nie zostanie rozpatrzona.
5. Dane są udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisu prawa lub takim, z którymi Administrator zawarł umowę, w tym firmom informatycznym świadczącym usługi dla Urzędu tj. Hyperview sp. z o.o. ul. Ligocka 103, Katowice, Madkom S.A., Przemysłowa 12, 30-701 Kraków.
6. Pani/Pana dane osobowe są przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do sporządzania dokumentów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Po spełnieniu celu dla którego dane zostały zebrane tj. po przyjęciu ww. dokumentów, dane będą przechowywane jedynie w celach archiwalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Okres przechowywania w Urzędzie Miejskim danych osobowych w większości przypadków wynika z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i w tym przypadku jest to okres wieczystego przechowywania akt.
7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych istnieje prawo do żądania od administratora dostępu do nich, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu. Prawo dostępu do danych w zakresie informacji skąd administrator pozyskał dane przysługuje jeżeli nie wpływa to na prawa i wolności innych osób. Pozostałe prawa mogą zostać ograniczone zgodnie z przepisami RODO. Administrator realizuje wskazane prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych na wniosek.
8. W przypadku uznania, że przetwarzanie danych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, każdemu przysługuje prawo do wniesienia skargi wobec ich przetwarzania do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych uodo.gov.pl.
9. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane chyba, że takie działanie jest dozwolone przepisami prawa, które przewidują właściwe środki ochrony praw i wolności osób, której dane dotyczą.