Modernizacja infrastruktury autobusowo-tramwajowej na terenie Sosnowca – budowa i rozbudowa małych węzłów przesiadkowych i łączących je ścieżek rowerowych
Data rozpoczęcia: -, data zakończenia: -
Tematyka: Infrastruktura autobusowo-tramwajowa, autor konsultacji: Prezydent Miasta Sosnowca
Koordynator konsultacji:
Magdalena Kowalik, Wydział Funduszy Zewnętrznych i Współpracy, tel. 32 296 04 67 (mkowalik@um.sosnowiec.pl)
KONSULTACJE ZAKOŃCZONE.
Zaproponowane w ankietach pytania służyły poznaniu opinii mieszkańców Sosnowca w zakresie konieczności przeprowadzenia działań inwestycyjnych z zakresu modernizacji infrastruktury transportu w Sosnowcu, w tym budowy i rozbudowy małych węzłów przesiadkowych i łączących je ścieżek rowerowych. Łącznie zostało złożonych 72 ankiety. Ankieta składała się z 9 pytań. Wyniki ankiet zaprezentowano na poniższym wykresie.
Pytanie : |
Tak |
Nie |
Tak % |
Nie % |
1. Czy Pani/Pana zdaniem realizacja projektu przyczyni się do poprawy jakości infrastruktury transportu zbiorowego w Gminie Sosnowiec |
72 |
0 |
100,00 % |
0,00 % |
2. Czy w Pani/Pana ocenie modernizacja infrastruktury autobusowo-tramwajowej Sosnowca wpłynie pozytywnie na gospodarkę niskoemisyjną? |
72 |
0 |
100,00 % |
0,00 % |
3 Czy uważa Pani/Pan, że budowa i rozbudowa małych węzłów przesiadkowych na terenie miasta przyczyni się do poprawy komfortu podróży w mieście? |
72 |
0 |
100,00 % |
0,00 % |
4 Czy według Pani/Pana przebudowa wspomnianych węzłów przesiadkowych przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa podróżujących i wpłynie korzystnie na zwiększenie udziału osób podróżujących komunikacją miejską? |
71 |
1 |
98,61 % |
1,39 % |
5. Czy Pani/Pana zdaniem stworzenie buspasa wzdłuż ul. 3 Maja przyśpieszy transport komunikacją miejską i wpłynie korzystnie na zwiększenie udziału osób podróżujących komunikacją miejską? |
67 |
5 |
93,06 % |
6,94 % |
6. Czy zgodnie z Pani/Pana opinią infrastruktura przystankowa w mieście, w tym także przejścia podziemne i kładki naziemne, wymagają przebudowy w tym dostosowania dla osób z niepełnosprawnością? |
72 |
0
|
100,00 % |
0,00 % |
7. Czy według Pani/Pana uzasadniona jest budowa ścieżek rowerowych, łączących małe węzły przesiadkowe na terenie Gminy Sosnowiec |
65 |
7 |
90,28 % |
9,72 % |
8. Czy w Pani/Pana ocenie koniecznym wydaje się budowa stacji wypożyczalni rowerów, celem szybkiego przemieszczania się mieszkańców do/z centrum przesiadkowego? |
65 |
7 |
90,28 % |
9,72 % |
9. Czy według Pani/Pana umieszczenie biletomatów w obrębie przedmiotowych węzłów przesiadkowych ułatwi i poprawi dostępność do komunikacji miejskiej? |
70 |
2 |
97,22 % |
2,78 % |
Przeprowadzone konsultacje społeczne jednoznacznie wykazały, że istnieje konieczność przeprowadzenia działań inwestycyjnych w zakresie modernizacji infrastruktury transportu w Sosnowcu w tym konieczność budowy i rozbudowy małych węzłów przesiadkowych i łączących je ścieżek rowerowych. Mieszkańcy miasta widzą iż projekt przyczyni się do poprawy jakości transportu zbiorowego w mieście, jak również wpłynie pozytywnie na gospodarkę niskoemisyjną. Uważają, że rozbudowa i przebudowa małych węzłów przesiadkowych poprawi zarówno komfort jak i bezpieczeństwo podróży. Również budowa ścieżek rowerowych jak i stacji wypożyczalni rowerów została pozytywnie przyjęta przez mieszkańców miasta i w pełni zaakceptowana. Dostrzeżona została konieczność dostosowania infrastruktury przystankowej dla osób niepełnosprawnych.
Pełny raport z przeprowadzonych konsultacji do pobrania poniżej.
Modernizacja infrastruktury autobusowo-tramwajowej na terenie Sosnowca – budowa i rozbudowa małych węzłów przesiadkowych i łączących je ścieżek rowerowych
Do 21 marca 2016 r. mogą wyrazić Państwo swoją opinię w sprawie realizacji projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury autobusowo-tramwajowej na terenie Sosnowca – budowa i rozbudowa małych węzłów przesiadkowych i łączących je dróg rowerowych”. Projekt ma na celu zwiększenie atrakcyjności oraz dostępu do transportu publicznego w Sosnowcu. Projekt planowany jest do złożenia w ramach RPO WSL 2014-2020, Priorytet IV, Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.5 Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie (w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych).
Projekt obejmuję przebudowę i modernizację
I. Przejść podziemnych:
-
ul.3 Maja (basen):
- przebudowa przejścia podziemnego;
- dobudowa zatok autobusowych przy ul. 3 Maja;
-
ul. Piłsudskiego i ul. Grabowa:
- Przebudowa przejścia podziemnego;
- bezkolizyjne wejście od ul. Matki Teresy Kierocińskiej;
-
ul. Piłsudskiego i ul. Jastrzębia:
- przebudowa przejścia podziemnego;
- przebudowa i budowa zatok autobusowych;
-
ul.3 Maja i ul. Parkowa (CWK):
- przebudowa przejścia podziemnego;
- przebudowa zatoki autobusowej;
-
ul. Narutowicza i ul.3 Maja:
- przebudowa przejścia podziemnego
- przebudowa zatok autobusowych;
- przebudowa peronów tramwajowych;
- przebudowa wiaduktu z dostosowaniem dla osób z niepełnosprawnością.
-
ul. Narutowicza i ul. Szkolna:
- przebudowa przejścia podziemnego;
- przebudowa zatoki autobusowej;
- dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
II. Przejść nadziemnych:
-
ul.3 Maja:
- przebudowa kładki dla pieszych nad ulicą i torami tramwajowymi;
- przebudowa przystanków autobusowych;
- adaptacja parkingu przy ul. C. K. Norwida do roli parkingu przesiadkowego.
-
ul. Naftowa/Teatralna:
- przebudowa kładki nad torami kolejowymi;
- przebudowa zatok autobusowych;
- dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
III. Budowę buspasu na ul. 3 Maja.
IV. Budowę ścieżek rowerowych (ok. 17 km) łączących małe węzły przesiadkowe.
V. Budowę infrastruktury towarzyszącej, tj. biletomaty w obrębie małych węzłów przesiadkowych oraz wypożyczalnie rowerów wraz z toaletami.
VI. Budowę wielopoziomowego parkingu naziemnego przy ul. 3 Maja w Sosnwocu.
Ankiety dotyczące realizacji ww. projektu można wypełnić w Biurze Obsługi Interesantów przy al. Zwycięstwa 20 w Sosnowcu, na parterze w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w dniach 08-21 marca 2016r.